Fijne dingen #2: Cyber monday, niet zeiken en Flexa spiced honey

Ik hou nogal van eigenzinnigheid in een interieur en ben dus niet zo’n fan van het volgen van trends. Al helemaal niet als iets een mega insta-hit is en iedereen massaal dezelfde kleur op de muur smeert. Maar ik was al even op zoek naar een mooie tint voor op mijn werkkamer op zolder en moet toegeven dat Flexa’s kleur van het jaar 2018 voor mij een schot in de roos was. En dus smeerde ook ik Spiced honey op de muur, zo over het structuurbehangetje van VTwonen heen.

De Flexa kleur van het jaar: Spiced Honey

Spiced honey kan het best worden omschreven als een mix tussen okergeel en toffeebruin: Warm, herfstig en heel erg knus. In mijn werkkamer (of zal ik studio zeggen? Dat klinkt echt super mega professioneel namelijk,) met op het noorden zijn enige raam, een perfecte keuze. De kamer leefde helemaal op toen ik het over de donkerblauwe muur smeerde. (Ik heb dus geprobeerd van donkerblauw te houden, omdat het zo lekker uit mn comfort zone was. En omdat het zo mooi is in Marije’s huis. Is niet gelukt.) Het houten kringloopkastje verfde ik oudroze, wat heel mooi matcht met het spiced honey, en verder wordt de kamer aangekleed met veel wit, hout en heel veel lijstjes en knipsels. In de vorige blogpost zie je vast een sneak peek van de ruimte, maar ik show binnenkort meer!

Zeik niet zo

Ohhh, wat heb ik enorm moeten lachen om dit boek! Het is ontzettend droog geschreven, met een grote knipoog naar het zware (#not) leven  van de millennial. Het is een verzameling columns van Anouk Kemper, Lianne Marije Sanders en Suzette Hermsen, die alledrie van mening zijn dat wij millenials het lang niet zo zwaar hebben als we graag doen geloven. Alle denkbare onderwerpen komen aan bod; ouders, werk, vriendjes en zaken als mislukte dates en (ontbrekende) kookkunsten. En dat allemaal geschreven met enorm veel humor en relativeringsvermogen. Na het lezen van dit boek voel je je lichter!

Cyber Monday bij House of Rym

Ik riep al wekenlang dat ik dus ECHT niet ging meedoen aan alle koopgekte rondom Black friday. Waarom zou je spullen kopen die je helemaal niet nodig hebt, alleen omdat ze tijdelijk goedkoper zijn? Neehoor, mij niet gezien. En als je dat eenmaal hardop hebt gezegd dan wordt dat een beetje een dingetje he, dat je dan ook echt niks mag kopen. Want je hebt niet voor niets bij alle #blackfriday berichten met je ogen gerold en jezelf hardop afgevraagd ‘Waar gáát dit over?!’

Maar na Black Friday was de gekte blijkbaar nog niet voorbij. Ik kreeg een mailtje van House of Rym voor Cyber Monday. ‘Wat is dit nou weer?!’ dacht ik defensief… ‘Is het nou nog niet afgelopen met al die onzin? Oh…? 40% korting…? Op ALLES?’ Lang verhaal kort: Ik bestelde een dinner plate, een schoteltje en drie (ik kon niet eens kiezen!) mokken. En een rol behang. #oops. Wel heel blij mee overigens, dus nu met recht in de categorie Fijne dingen… En tja, wat zal ik er verder van zeggen, volgend jaar beter?

Liefs, Leonie.

Share your thoughts